η ανατομία ενός τέλειου πρωΐνού με συνδυασμούς τροφών απο όλες τις ομάδες
Υγεία και διατροφή

Η διατροφική ανατομία ενός τέλειου πρωινού

Γράφει η διατροφολόγος Εβίτα Στόκα

Το πρώτο βήμα μίας παραγωγικής ημέρας είναι ένα θρεπτικό πρωινό, ικανό να προσφέρει ενέργεια και κορεσμό για ώρες. Είτε είστε λάτρης του αλμυρού πρωινού είτε του γλυκού, υπάρχουν 4 βασικά βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε ώστε να δομήσετε ένα «ανατομικά τέλειο» πρωινό, το οποίο θα σας χορτάσει επαρκώς. Διαλέξτε, λοιπόν, τουλάχιστον ένα συστατικό από κάθε κατηγορία παρακάτω και δημιουργήστε την ανατομία ενός τέλειου πρωινού.

Σύνθετοι Υδατάνθρακες

Είναι το ενεργειακό νόμισμα του οργανισμού και άρα απαραίτητοι για ένα δυναμικό ξεκίνημα της ημέρας. Εκτός αυτού, επιλέγοντας σύνθετους και όσο το δυνατόν ανεπεξέργαστους υδατάνθρακες, επιτυγχάνεται ο καλύτερος έλεγχος του σακχάρου.

το κουλούρι θεσσαλονίκης είναι πηγή υδατάνθρακα

Καλές πηγές: Βρώμη, φρυγανιές ολικής ή wasa, πολύσπορο ψωμί, τορτίγια ολικής άλεσης, κουλούρι Θεσ/νικης πολύσπορο, κρίθινο παξιμάδι.

Πρωτεΐνη

Το πλούσιο σε πρωτεΐνη πρωινό έχει συσχετισθεί με καλύτερο έλεγχο του βάρους και του τσιμπολογήματος κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ιδιαίτερα για όσους αθλούνται συστήνεται πρόσληψη τουλάχιστον 15 gr πρωτεϊνης/γεύμα.

το τέλειο πρωινό πρέπει να περιέχει μία πηγή πρωτείνης

Καλές πηγές: Αυγό, γάλα κανονικό ή αμυγδάλου high protein, γιαούρτι κανονικό 2% ή σόγιας, σπόροι, ξηροί καρποί, cottage, κατίκι Δομοκού, τυρί.

Ακόρεστα λιπαρά οξέα

Σημαντική η συμβολή τους στον καλύτερο έλεγχο του σακχάρου, καθώς και ευεργετικά αποτελέσματα στα επίπεδα χοληστερόλης.

Πηγή ακόρεστων λιπαρών, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι για την ανατομία ενός τέλειου πρωινού

Καλές πηγές: Ξηροί καρποί και βούτυρα τους, ταχίνι, σπόροι-πχ λιναρόσπορος και chia, ελαιόλαδο, αβοκάντο.

Βιταμίνες και ίνες

Για να εμπλουτιστεί το θρεπτικό περιεχόμενο του πρωινού αλλά και να αυξηθεί η περιεκτικότητα σε ίνες, είναι σκόπιμη η προσθήκη ενός φρέσκου στοιχείου.

πηγή φυτικών βιταμινών και ινών για να πετύχει η ανατομία ενός τέλειου πρωινού

Καλές πηγές: Φρούτα, λαχανικά.

Παραδείγματα της παραπάνω μεθόδου εφαρμοσμένα σε γεύματα που θα μπορούσαν να αποτελέσουν το τέλειο πρωινό

  • Porridge βρώμης, με γάλα, ταχίνι και μπανάνα.
  • Τορτίγια ολικής άλεσης με τυρί, λιναρόσπορο ή/και λίγο ελαιόλαδο, λιαστή ντομάτα και ρόκα ή μαρούλι.
  • Ψωμί πολύσπορο με αυγό ποσέ, αβοκάντο και ντοματίνια.
  • Γιαούρτι με βρώμη, καρύδια και ψιλοκομμένο μήλο.
  • Ομελέτα με ασπράδια αυγού, στο αντικολλητικό με 1 κ.σ. ελαιόλαδο, λαχανικά και 1 κρίθινο παξιμάδι.
  • Pancakes από αυγό, βρώμη και μπανάνα, σερβιρισμένα με λίγο ταχίνι με κακάο και φράουλες.

Όπως βλέπετε οι συνδυασμοί-γευστικά και θρεπτικά-είναι ατελείωτοι. Το σίγουρο είναι ότι με αυτή την απλή μέθοδο μπορείτε να πετύχετε την ανατομία ενός τέλειου πρωινού και να εξασφαλίσετε καθημερινά την απαραίτητη ενέργεια και θρέψη που χρειάζεστε κάθε πρωί. Δοκιμάστε το!

One Comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *