διατροφή κατά την ανάρρωση από Covid-19
Υγεία και διατροφή

Διατροφή κατά την ανάρρωση από Covid-19

Γράφει η διατροφολόγος Εβίτα Στόκα

Η ισορροπημένη διατροφή και η επαρκής διαιτητική πρόσληψη θρεπτικών συστατικών επηρεάζουν άμεσα το ανοσοποιητικό σύστημα. Επομένως, διανύοντας ένα ακόμη peak της πανδημίας, πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη σημασία στη διατροφική διαχείριση του ιού και στην ενίσχυση του οργανισμού. Σήμερα θα δούμε μερικά από τα θρεπτικά συστατικά που εμπλέκονται στην υγεία του ανοσοποιητικού και που μπορούμε να εντάξουμε στη διατροφή μας κατά την ανάρρωση από Covid-19.

Βιταμίνη D

Διατροφή κατά την ανάρρωση από Covid-19

Η βιταμίνη D έχει τεκμηριωθεί ότι είναι δεν είναι απλώς μια συνηθισμένη βιταμίνη. Στην πραγματικότητα, έχει δράση ορμόνης και εμπλέκεται σε πολλά διαφορετικά συστήματα, από την υγεία των οστών έως τη λειτουργία των μυών και το ανοσοποιητικό, ενώ αρκετές μελέτες έχουν αναδείξει τον καίριο ρόλο της στις ιώσεις.

Η Συνιστώμενη Ημερήσια Ποσότητα βιταμίνης D είναι 600 IU για άτομα έως 70 ετών και 800 IU για ηλικιωμένους. Εκτός της διατροφικής πρόσληψης, συνιστάται η καθημερινή έκθεση σε φως του ηλίου για τουλάχιστον 20 λεπτά.

Μερικές διαιτητικές πηγές βιταμίνη D είναι:

  • Εμπλουτισμένο γάλα.
  • Ορισμένα ψάρια, όπως σολομός, πέστροφα και σαρδέλες.
  • Μουρουνέλαιο.
  • Αυγά.

Ωστόσο, η επαρκής πρόσληψη βιταμίνης D από τη διατροφή είναι συχνά δύσκολο να επιτευχθεί, γι’αυτό και σε αρκετές περιπτώσεις συνιστάται λήψη συμπληρώματος 400-800 IU την ημέρα, πάντα υπό παρακολούθηση ιατρού ή διατροφολόγου.

Προβιοτικά

Διατροφή κατά την ανάρρωση από Covid-19

Τα προβιοτικά έχουν συσχετιστεί με την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, λόγω των ωφέλιμων για το έντερο βακτηρίων που περιέχουν. Μερικές πηγές τους είναι:

  • Γιαούρτι.
  • Κεφίρ και ξινόγαλο.
  • Τρόφιμα σε άλμη – τουρσί.
  • Miso.

Βιταμίνη C

Γνωστή σε όλους για την ευεργετική δράση της σε ιώσεις και κρυολογήματα. Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη βιταμίνης C είναι 95 mg για τους άνδρες και 75 mg για τις γυναίκες, ενώ αυξάνεται κατά 35 mg από αυτές τις τιμές σε χρόνιους καπνιστές. Με καθημερινή κατανάλωση ποικιλίας φρούτων και λαχανικών, τα όρια αυτά είναι εύκολο να καλυφθούν, οπότε η λήψη συμπληρώματος συνήθως δεν απαιτείται. Τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C είναι:

  • Κόκκινη πιπεριά.
  • Εσπεριδοειδή.
  • Ακτινίδια.
  • Φράουλες.
  • Μπρόκολο.
  • Λαχανάκια Βρυξελλών.

Ωμέγα-3

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα έχουν ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση. Κατά την ανάρρωση του οργανισμού, το σώμα συχνά παρουσιάζει αυξημένα επίπεδα φλεγμονής ως αποτέλεσμα της καταπολέμησης της ίωσης, επομένως η κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε ωμέγα-3 είναι πολύ χρήσιμη στη διατροφή μας κατά την ανάρρωση του Covid-19. Βασικές πηγές:

  • Λιπαρά ψάρια, όπως σολομός, ρέγγα, σαρδέλα και σκουμπρί.
  • Θαλασσινά, όπως γαρίδες, χτένια, μύδια.
  • Καρύδια, λιναρόσπορος και σπόροι chia.

Αξίζει να σημειωθεί πως τα ωμέγα-3 που απαντώνται στα ψάρια και τα θαλασσινά, δηλαδή τα DHA και EPA, δεν είναι εφικτό να ληφθούν από φυτικές πηγές όπως οι ξηροί καρποί και οι σπόροι, οι οποίοι περιέχουν ALA. Έτσι, σε άτομα που επιθυμούν να ενισχύσουν τα ανοσοποιητικό τους αλλά ακολουθούν plant-based διατροφή, συστήνεται η λήψη συμπληρώματος.

Βλέπουμε λοιπόν πως η διατροφή μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην ανάρρωση από Covid-19 και στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Εντάσσοντας τα συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά στο σιτηρέσιο σας και φυσικά ακολουθώντας τις οδηγίες του θεράπων ιατρού, θα επιτύχετε τη γρηγορότερη και πιο ανώδυνη αποκατάσταση της υγείας σας.

Διαβάστε επίσης εδώ με ποιον τρόπο θα ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *