διατροφή για υγιές και λαμπερό δέρμα
Υγεία και διατροφή

Διατροφή για υγιές και λαμπερό δέρμα

Γράφει η διατροφολόγος Εβίτα Στόκα

Είναι γνωστό πως η διατροφή επηρεάζει άμεσα την εύρυθμη λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού, ένα βασικό όργανο του οποίου είναι και το δέρμα. Γι’αυτό το λόγο παρατηρούμε πως αρκετά νέα ερευνητικά δεδομένα φέρνουν στο φως τον καταλυτικό ρόλο που διαδραματίζουν οι καταναλώμενες τροφές στην υγεία του δέρματος. Ας δούμε μερικούς διατροφικούς παράγοντες που πρέπει να περιλαμβάνει η διατροφή μας για υγιές και λαμπερό δέρμα.

Υγιεινά ακόρεστα λιπαρά οξέα

Τα εν λόγω λιπαρά, ιδιαίτερα τα ωμέγα-3 και τα μονοακόρεστα, φαίνεται πως έχουν το ισχυρότερο ερευνητικό υπόβαθρο σχετικά με την επίδρασή τους στην ελαστικότητα και στην υγεία του δέρματος.

ακορεστα λιπαρά οξέα για υγιές δέρμα

Καλές πηγές:

  • Λιπαρά ψάρια όπως σολομός, τόνος, ρέγγα, σκουμπρί, σαρδέλες
  • Έξτρα παρθένο ελαιόλαδο
  • Αβοκάντο
  • Καρύδια
  • Σπόροι chia, λιναρόσπορος και ηλιόσποροι

Λαχανικά που περιέχουν βιταμίνες A, C, E  και καροτενοειδή

Η βιταμίνη C εμπλέκεται άμεσα στη σύνθεση του κολλαγόνου και έχει αντιοξειδωτική δράση. Η βιταμίνη E έχει αντιφλεγμονώδη αποτελέσματα στο δέρμα, ενώ η βιταμίνη Α και οι προβιταμίνες της, δηλαδή τα καροτενοειδή, σχετίζονται με μείωση της δερματικής βλάβης από τον ήλιο και με εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών, παράγοντες δηλαδή που επιταχύνουν τη δερματική γήρανση.

Να σημειωθεί εδώ βέβαια ότι η χρήση συμπληρωμάτων αυτών των βιταμινών, χωρίς σύσταση από επαγγελματία υγείας, με στόχο την ενίσχυση των επιδράσεων στο δέρμα ΔΕΝ έχει αποδειχθεί και πιθανόν να είναι άσκοπη. Ιδιαίτερα για τις βιταμίνες Α και Ε που είναι λιποδιαλυτές χρειάζεται προσοχή για τοξικότητα από υπερφόρτωση.

Αντιθέτως, η αύξηση των τροφίμων-πηγών στη διατροφή συστήνεται και μπορεί να επιφέρει καλά αποτελέσματα.

ποια λαχανικά έχουην βιταμίνες A B C και E για υγιές και λαμπερό δέρμα

Καλές πηγές:

  • Ντομάτα
  • Κόκκινη πιπεριά
  • Καρότα
  • Γλυκοπατάτα
  • Κολοκύθα
  • Μπρόκολο

Νερό, νερό, νερό!

νερό για καλύτερη επιδερμίδα

Τα οφέλη της επαρκούς ενυδάτωσης είναι τόσα που θα μπορούσα να μιλάω για ώρες, δεδομένου κιόλας ότι ο περισσότερος κόσμος παραμελεί τη λήψη νερού. Η υποστήριξη της δερματικής υγείας είναι φυσικά μία από τις επιδράσεις του, γι’αυτό και συστήνονται τουλάχιστον 2 λίτρα νερού ημερησίως.

Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι όσο σημαντική είναι η χρήση αντιηλιακού και ενυδατικής κρέμας, τόσο είναι και η παροχή των αναγκαίων για το δέρμα θρεπτικών συστατικών. Δείτε, λοιπόν, τη διατροφή για υγιές και λαμπερό δέρμα ως μία μάσκα ομορφιάς στο καθημερινό skin care σας!

Δείτε επίσης Διατροφή για βέλτιστη εγκεφαλική και γνωστική απόδοση.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *