διατροφικοί μύθοι που θα καταρρίψουμε
Υγεία και διατροφή

5 Διατροφικοί μύθοι που θα καταρρίψουμε

Γράφει η διατροφολόγος Εβίτα Στόκα

Διανύουμε πλέον για τα καλά την εποχή της πληροφορίας και η διατροφή
αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα all time classic θέμα που απασχολεί τη συντριπτική πλειοψηφία. Όταν αναφερόμαστε στη διατροφή, συνήθως τη συγχέουμε λανθασμένα- με την απώλεια βάρους.

Στο κομμωτήριο, στον καφέ, στα social media, όπου και αν κοιτάξουμε μία νέα μέθοδος ή ένα νέο τρόφιμο υπόσχεται θαύματα για την καύση λίπους και την εξασφάλιση της σιλουέτας που πάντα ονειρευόμασταν. Για να δούμε όμως, ποιοι από τους ισχυρισμούς σχετικά με την αύξηση του μεταβολισμού και των “καύσεων” έχουν όντως επιστημονικό υπόβαθρο και ποιοι είναι μύθοι;

Τρόφιμα Λιποδιαλύτες

Λεμόνι ως λιποδιαλύτης

Λεμόνι, σέλερι, κουρκουμάς… Συνεχώς ένα καινούργιο superfood έρχεται στο προσκήνιο. Δυστυχώς, κανένα τρόφιμο από μόνο του δεν είναι ικανό να κάψει λίπος χωρίς ισορροπημένη διατροφή. Όσον αφορά δε τα λιποδιαλυτικά φαρμακευτικά σκευάσματα, το μόνο που θα χάσετε είναι τα χρήματά σας.

Το πρωινό ξυπνάει το μεταβολισμό

το πρωινό ξυπνάει το μεταβολισμό

Παρόλο που ένα υγιεινό πρωινό προσφέρει αρκετά οφέλη όπως ενέργεια και καλύτερη ρύθμιση των τιμών σακχάρου, η βιβλιογραφία δεν έχει δείξει ισχυρή συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης πρωινού και του μεταβολικού ρυθμού.

Μικρά και συχνά γεύματα

Ναι! Έχει φανεί ότι τα μικρά και συχνά γεύματα μάλλον κρατούν σε εγρήγορση το μεταβολισμό. Όμως! Δεν υπάρχει ένα ιδανικό διατροφικό σχήμα για όλους (πχ το γνωστό 3 γεύματα και 2 σνακ). Ο καλύτερος δείκτης είναι η πείνα μας για τις ανάγκες του δικού μας μεταβολισμού.
Δεν την αγνοούμε για ώρες μένοντας νηστικοί, ούτε όμως τρώμε αναγκαστικά επειδή το λέει κάποιο πρόγραμμα- εξαιρούνται βέβαια κάποιες παθολογικές καταστάσεις, όπως ο σακχαρώδης διαβήτης και η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση.

Πράσινο τσάι

πράσινο τσάι αυξάνει μεταβολισμό

Οι κατεχίνες και η καφεϊνη που περιέχονται στο τσάι έχουν μία μικρή θερμογενετική ικανότητα, η οποία όμως μεταφράζεται σε καύση ελάχιστων θερμίδων! Συνεπώς, σίγουρα είναι συνετό να αντικαταστήσετε ένα ζαχαρούχο αναψυκτικό με το πράσινο τσάι, μην περιμένετε όμως ότι από μόνο του θα προκαλέσει ιδιαίτερη διαφορά στο μεταβολισμό.

Προπόνηση με αντιστάσεις

γυμναστική με αντιστάσεις

Η προπόνηση είτε με το βάρος του σώματος είτε με βάρη γυμναστηρίου προκαλεί αύξηση της μυϊκής μάζας και κατ’ επέκταση αύξηση του βασικού μεταβολισμού. Άρα ναι, είναι ένας σίγουρος και επιστημονικά αποδεδειγμένος τρόπος να αυξήσουμε τις καύσεις μας! Ο μύθος στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι οι γυναίκες χρειάζονται μόνο αερόβια προπόνηση, το οποίο φυσικά και δεν υφίσταται. Συμβουλευτείτε ένα καταρτισμένο γυμναστή για το σχεδιασμό προγράμματος μυϊκής ενδυνάμωσης.

Όπως όλα δείχνουν λοιπόν, δεν υπάρχει μαγικό χαπάκι ή τρόφιμο που θα μας αλλάξει το μεταβολισμό. Ο τρόπος λοιπόν δεν είναι άλλος από την καλή σχέση με το φαγητό, την ισορροπημένη διατροφή με επάρκεια θρεπτικών συστατικών και την άθληση.

Διαβάστε εδώ τις δύο λέξεις κλειδιά που πρέπει να έχουν οι διατροφικοί στόχοι της νέας χρονιάς.

One Comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *