Τα παιδιά περνάνε το περισσότερο μέρος της ημέρας τους στο σχολείο και σε διάφορές εξωσχολικές δραστηριότητες οπότε θα πρέπει να τρέφονται σωστά και να παίρνουν τροφές που τους  δίνουν ενέργεια για το υπόλοιπο της ημέρας.

Όχι μόνο το πρωινό γεύμα των παιδιών αλλά και τα ενδιάμεσα έχουν εξίσου την ίδια σημασία και ο ρόλος τους είναι πολύ σημαντικός.  Ένα παιδί που θα πάρει το πρωινό του γεύμα θα έχει καλύτερη απόδοση και συγκέντρωση στο σχολείο από ότι ένα παιδί που θα αισθάνεται νηστικό και κουρασμένο.

Αυτό συμβαίνει γιατί μη προσλαμβάνοντας πρωινό, τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα μειώνονται. Για το λόγο αυτό το πρωινό αποτελεί το πιο σημαντικό γεύμα γιατί συμβάλλει στην αναπλήρωση των αποθηκών ενέργειας την λεγόμενη γλυκόζη που αναφέραμε, οι οποίες είναι περιορισμένες όταν ξυπνάμε.

Αφιερώστε χρόνο
Το πρώτο πράγμα που χρειάζεται η οργάνωση ενός καλού πρωινού είναι ο χρόνος. Στις περισσότερες οικογένειες, κάθε πρωί, όλα γίνονται συνήθως γρήγορα, η μητέρα τρέχει να ετοιμαστεί για τη δουλειά και να ετοιμάσει τα παιδιά για το σχολείο, ενώ ο πατέρας πίνει έναν καφέ «στα γρήγορα» πριν ξεκινήσει, για να γλιτώσει την πρωινή κίνηση στους δρόμους. Αυτό είναι που πρέπει να αλλάξει.
Ας ξυπνήσουμε όλοι 10 λεπτά νωρίτερα, να ετοιμαστούμε και να καθίσουμε όλοι μαζί γύρω από το τραπέζι για να πάρουμε το πρωινό μας. Μπορεί να χάσουμε 10 λεπτά ύπνου αλλά θα κερδίσουμε όλη την ενέργεια που χρειαζόμαστε !

Τι πρέπει να περιλαμβάνει ;
Ένα πρωινό που περιλαμβάνει γάλα, δημητριακά, ψωμί, τυρί, γαλοπούλα, μέλι, κάποιο φρούτο ή χυμό, ένα κομμάτι σπιτικό κέικ είναι ιδανικό για το μαθητή. Ένα τέτοιο πρωινό θα εφοδιάσει τον οργανισμό του με υδατάνθρακες και πρωτεΐνες που θα δώσουν ενέργεια στο παιδί για το υπόλοιπο της ημέρας.
Έτσι το παιδί θα μπορεί να ανταποκριθεί καλύτερα στις απαιτήσεις των μαθημάτων του και όλων των άλλων δραστηριοτήτων του σχολείου. Απαραίτητο επίσης είναι το ‘’Δεκατιανό’’ όπως έχουμε μάθει να το λέμε που πρέπει να είναι κάτι που παίρνει το παιδί από το σπίτι για να είναι σίγουρη η ποιότητα του και να αποφεύγει τα παχυντικά σνακς. Προετοιμαζόμαστε για να ξεκινήσουμε καλά την ημέρα μας.

Πρωινό και ποιότητα υγείας

Η συνήθεια του υγιεινού πρωινού είναι κάτι που βοηθά μακροχρόνια στη ποιότητα της υγείας του παιδιού αλλα και εμάς των γονέων.

  • Μειώνει τον κίνδυνο της παχυσαρκίας και της υψηλής χοληστερόλης
  • Μειώνει την αντίσταση ινσουλίνης (μία κατάσταση που αυξάνει τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2 και καρδιοπαθειών).
  • Βελτιώνει την απόδοση σε εργασίες που συνδέονται με τη μνήμη.
  • Ελαχιστοποιεί την κατανάλωση σνακ
  • Αυξάνει την λήψη απαραίτητων θρεπτικών συστατικών, τα οποία σπάνια συμπληρώνονται από τα άλλα γεύματα της ημέρας.
  • Αυξάνει την επίδοση των παιδιών και των εφήβων στο σχολείο.

από την διατροφολόγο – διαιτολόγο Αγγελική Αλεξιάδου

https://www.facebook.com/AggelikiAlexiadouDiet/